Sportnytt, blääääää

onsdag, 16 april, 2014 av Camilla Thulin

Varför får sportnyheter så stort utrymme i publicservice. På morgonen känns det som om det är 10 -15 sport varje timme. Svaret är givetvis att alla gubbar har det som prio, därför är det viktigt med fotboll och hockey. Fattar om man spelar det själv som en trevlig motionsform, absolut inte annars. Det bidrar med mord och allmän förstörelse i samhället Och jag är så sjukt trött på den dolda reklamen i alla TV sända sportnyheter och att det ofta är en kvinna som läser sportnyheterna, för att det ska kännas mer jämlikt. Skulle jag visa ett läppstiftsmärke eller skönhetsprodukt med namn och bild i rutan blir det rama skri. Dessutom måste man tejpa för märket på sin Lacoste tröja, för det är indirekt reklam. Tyvärr luktar många sportsändningar illa med tanke på de stora reklam logos överallt, som sponsras av olika varumärken vilka ofta är förknippade med snikna gubbar typ Lars Nyberg. Det är ren tantologi, inget logiskt resonemang alls. Varför är det finare med olika telefoner än smink och modemärken? Fram för reklamfria sportsändningar! Gubbsen kan väl sponsra idrotten osynligt med alla stålar de roffar åt sig i bakvattnet.

image

image

Kommentera