Arg på SAS

tisdag, 24 juni, 2014 av Karina Ericsson Wärn

Fick respons på mitt klagomål till SAS nedan. Responsen löd: vi kommer att svara dig inom fem veckor. Urusel service.

dt.common.streams.StreamServer.cls

Hej!

Jag kräver ersättning för inställt och försenat flyg.

Min flight SK571 den 4 juni kl.10.35 Stockholm Arlanda – Paris Charles de Gaulle ställdes in 20 minuter innan boarding. Fick sedan köa vid servicedisken 1.5 timme för att bli ombokad. Servicediskens kölappssystem var ur funktion, med ett fungerande sådant hade ingen behövt stå i kö alls. Vi blev av Luftfartsverket personal hänvisade till SAS biljettkontor ute i terminal 5, som ett alternativ. Men där visste jag att det också var kö, eftersom jag köat där i en dryg timme för att betala min PETC. Blev till slut ombokad till flight SK0579 med avgång 16.05. I servicedisken möttes jag med orden ”du skall ju vara borta så länge att det här var väl inte så farligt”. Min returbiljett gällde visserligen flight SK580 den 26 juni, men mellan den 4 och 26 juni flyger jag två gånger fram och tillbaka mellan Stockholm/Paris med Air-France, åker även en gång Paris/London tur och retur, med BA. SAS är inte det enda flygbolaget. Att vara dam med hund innebär inte att man inte är på affärsresa. Flight SK580 avgick först 17.20, istället för 16.05. Den inställda flighten med en ombokning till en flight som sedan också blev försenad ledde inte enbart till en förskräcklig dag på flygplatsen, utan också till ett inkomstbortfall för min del då inplanerat arbete inte kunde genomföras.

Ser fram emot en kompensation.

Hälsningar/
Karina Ericsson Wärn

Kommentera