Apropå SAS

fredag, 14 december, 2012 av Karina Ericsson Wärn

När jag häromveckan blev lite mer insnöad än vanligt, och tillsammans med Kim inte kom iväg till Paris som planerat, så slumpade det sig så att jag hade dubbla biljetter. En avgång till Paris med SAS. En avgång till Paris med Air-France. Några minuter efter att min Air-France avgång ställdes in ploppade det till i telefonen. Det var ett sms från Air-France som meddelade att min flight tyvärr var inställd men att jag var ombokad till en avgång nästföljande dag. Från SAS hörde jag ingenting, ingenting, och ingenting. I SAS avgångshall var det förstås fullt kaos, och alla vi SAS-resenärer uppmanades att själva kontakta SAS biljettkontor, för att få hjälp med ombokning. Behöver jag säga att komma fram till SAS inte var möjligt? Tog ett nummer till SAS biljettluckor (tre stycken) på Arlanda. Det var ungefär 999 nummer före mig….Tänk om SAS gjort som Air-France, tänkt till, tänkt rätt, och bara bokat om resenärer hej vilt. Hur ska det gå för SAS när man dessutom tänker krokigt?

Email this to someoneShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+

Kommentera