Kapp-Ahl pizza

torsdag, 11 oktober, 2012 av Karina Ericsson Wärn

Catherine Denuve törs visa armarna
 

Det går dåligt för Kapp-Ahl. I dagens näringslivsbilagor kan man läsa om hur aktien sjunkit som en sten. Det är inte undra på. Till vem riktar sig Kapp-Ahl? Varumärket har ingen tydlig identitet, och därmed inga självklara kunder.I butiken finns lite av allt. Basic polotröjor, ryschpyschiga tunikor som döljer tantmagen, lite rutiga balla damskjortor, och så Chanelinspirerade dräktjackor. Varumärket Kapp-Ahl är som en pizza med extra allt. Inte särskilt attraktivt. Egentligen är det konstigt att ingen tar upp kampen med Gudrun Sjödén. Nu önskar jag mig inte mer färgglada etnoinspirerade kläder, utan kläder för en vuxen kvinna (mig själv) som är okomplicerade, av bra kvalitet, välskurna, lätta att kombinera och utan bjäfs och tjafs.

Email this to someoneShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+

Kommentera